mysig dag med lilleman..

Japp då har man varigt på tredje inskolningsdagen idag då ... lilleman trivs som fisken i vattnet och leker för fullt...
Han var jätte glad när vi kom fram till dagis idag och när vi stod i kapprummet, så skrek han halsen av sig så glad han var haha
 
 
För mig är det ju väldigt mycket blandade känslor när det kommer till dagis... Är så glad att han trivs och har kul där men samtidigt ledsamt att han inte bryr sig när jag går och att han har blivit så stor... Men dagis är nyttigt så jag får helt enkelt komma över mina blandade känslor hahaha
 
gick jätte bra på dagis idag med som sagt, idag gick dom iväg en promenad med vagnarna i ca 15-20 minuter och jag stannade kvar på dagis och väntade på att dom skulle komma tillbaka... blev så stolt av att se han när dom gick iväg.. han satt så fint i dagis vagnen och var allmänt glad bara över att vara ute och ha en polare brevid sig i vagnen :)
 
Där sitter skruttungen och tittar när dom är påväg tillbaka ..
Är så fruktansvärt stolt över min son så det finns inte...
 
Men påvägen hem var inte lika kul ...
fick ett sms som drog mig över kanten lite.. Hela historian med milios pappa är ju så jävla komplicerad och det är väldigt få personer som vet hela saningen... i princip bara min familj och mina två ABSOLUT närmsta vänner vet hela historien, sen dom jag litar på har jag brättat det nödvändigaste för liksom.
och till resten av världen så säger jag helt enkelt att jag inte vill prata om det...
Just för att hans pappa är ett väldigt känsligt ämne för mig, med tanke på hur mycket det är som ligger bakom historien, det är liksom inte bara A&O utan där e sååååå mycket mer man behöver veta för att förstå¨vad som verkligen har skett ...
 
Och blir så ledsen och förbannad när någon som inte vet hälften av historian ens, tar sig friheten att kalla mig för lögnare och det ena med det tredje för saker som ligger på facebook...
Finns en anledning till varför vissa saker ligger på facebook, och den anledningen är just för att folk inte ska förstå vad som skett, och det är av rena säkerhetsskäl.. som ni många vet har jag ju levt med skyddad identitet i 2 år... och där finns som sagt anledningar till varför jag har valt att låta allmänheten i princip inte veta vilket ben dom ska luta sig mot när det kommer till Milio, mig och hans pappa...
 
Jag har fått skit slängt på mig sen min graviditet angående hans pappa, jag har gått igenom ett helvete i princip.
Milio har ingen pappa och kommer aldrig ha någon i heller så enkelt är det..
Men när någon som ska kalla sig min vän och som jag ändå har berättat saker och ting för kallar mig för lögnare, istället för att fråga "du Natalie hur ligger läget igentligen till? eftersom det står så på fb bla bla bla.." i stället får man höra i princip vilken dålig människa man är ...
 
Jag säger bara om du inte har ALL fakta öppna inte käften helt ärligt... Detta är ett fruktansvärt känsligt ämne för mig, och som sagt jag väljer noga ut vad jag väljre att dela med mig av när dom kommer till ämnet "Milios pappa" och det är bara till att acceptera läget... kan inte folk acceptera det så fuck it då behöver du inte vara min vän i heller...
 
Tror igentligen inte att hon menade något illa med vad hon skrev, utan att hon mer bara blev förvirrad vilket jag igentligen kan förstå.. men samtidigt tycker jag att om man är vänner så fråga istället om du känner dig förvirrad eller undrar något, anklaga inte..
 
Och jag blev bara trött på skiten idag helt enkelt jag blev verkligen det..
det har varigt för mycket på senaste tiden och nu fick jag nog..
 
Men men för övrigt har lilleman och jag legat och myst i sängen halva dagen, jag fick plockat undan lite och damsugat medans lilleman sov,

Sedan har vi varigt på gården och lekt, Liian var svin lycklig över sin godis skattkista som jag köpte till honom på båten, så det var ju jätte kul att se faktiskt, sen har lilleman tultat omkring och lekt och haft sig lite... var ute på gården till 8 för jag tänkte att om jag kan hålla han vaken 1-2 timmar längre kanske jag får en lugn kväll.. peppar, peppar ta i trä, jag hoppas verkligen att han sover för natten nu så han inte vaknar om en liten stund och kör samma jävla pendylare som han gjort dom senaste 5 nätterna... för denna mamman är helt slut körd kan jag säga er..
 
Men ja ska sitta och varva ner lite här nu och sedan ska jag bege mig i säng jag med, ny dagis dag i morgon, tänkte diskutera med dom lite om vi kunde på skynda hans inskolning en dag eller två så jag hinner förbereda allt inför min skolstart, för hans inskolning ska sluta den 18onde och jag börjar skolan den 18 liksom och vill gärna att han ska ha varigt på dagis 1-2 dagar hel tid innan jag börjar skolan så jag vet att han har det bra annars kommer jag inte kunna koncentrera mig dom första dagarna i skolan för jag kommer sitta och vara så orolig för honom, för jag kan ju inte direkt bara lämna skolan och åka och hämta honom.. eller ja kan och kan, kan jag ju men det är nog knappast speciellt populärt av skolan om man säger så ..
 
Men ja nu ska jag kolla på kriminal minds och sedan blir det sängen för mig.. Godnatt allihopa ..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Love you

Svar: tack det var snällt om jag visste vem du var :)
Natalie

2014-08-07 | 08:22:15




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!