Tvätt och massor med mys

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket...
Jag har mest bara tvättat i princip, tänkte ju att jag skulle försöka få undan allt det sista idag men orkade helt ärligt inte... plus det är så jävla svårt och jobbigt att fixa och dona när milio springer en runt benen hela tiden och är allmänt gnällig... så det får vara tills på måndag när lilleman ska till dagis..
Då röjer jag ganska så snabbt liksom...
 
så idag har vi i princip bara legat på soffan och kollat på film...
eller ja jag har legat på soffan milio har intagit sin position i babysittern, hahah han är 1år nu och han älskar fortfarande att sitta och mysa i den... den lär nog inte försvinna från lägenhten på ett tag då han älskar att sitta och mysa i den på kvällarna och kolla på film
 
 
Han har nog faktiskt varigt lika slö som mig idag och bara velat ta det lungt och mysa ...
men igår var det full fart på honom när vi satt ute på gården han hade super kul..
Det är så roligt att se hur självständig han börjar bli.. jag satt och gjorde inbakade flätor på ungarna på gården typ hela tiden och milio sprang omkring och spelade fotboll "självklart hade jag full koll på honom hela tiden och han var inte mer än max 2 meter ifrån mig under hela tiden"
 
men han hade super kul... han älskar när dom stora barnen leker med honom ...
Igår innan vi gick ut på gården kom dom till och med och knackade på dörren och frågade om han fick komma ut och leka hahaha ...
Njaaaa inte riktigt, hahah men lovade dom att vi skulle komma ut lite senare så det fick vi ju göra..
Så medans jag satt och gjorde inbakade flätor på flickorna och övade min fingerfärdighet så spelade lilleman fotboll heheh ...
kolla på nästa Zlatan Ibrahimovic ;)
 
 
 
 
Han älskar verkligen att leka med dom stora barnen och dom älskar att leka med honom...
Bara synd att när han kommer in i den åldern då han verkligen kommer vilja gå ut själv och leka m.m kommer dom andra barnen vara så stora... milio är tyvärr ungefär 5 år yngre än alla barnen på gården ...
men vi får se ... här kanske flyttar in nya barn, och vi kanske flyttar från gården till någon annan gård där det finns barn ... vi får se helt enkelt..
 
Men nu sover lilleman iallafall, jag sitter och håller på att skriva månadens inköps lista...
plus allt som behövs och räknar på ekonomin lite... det är en taskig månad att börja skolan på det är en sak som är säkert ... min plånbok kommer eka jävligt tom innan månadens slut..
men det posetiva är att jag handlar ju in allt som behlövs för månaden i blöjor, mat och andra nödvändigheter som behövs.. så även om det är tomt i plånboken denna månaden så har vi iallafall allt vi behöver :)
 
men men nu ska jag kolla lite på tv och försöka slappna av lite till..
Lilleman han sover redan och jag ska försöka komma mig i säng tidigt jag med ... får försöka röja lite i morgon så det inte är full kaos på måndag ... inte för att det är något speciellt att ta idag eller i morgon men bättre att få det gjort så jag kan koncentrera mig på att få ordning vårt sovrum när han är på dagis på måndag.,..
Tror att han ska vara med på vilan på måndag faktiskt men inte säker.. vi får se hur det blir på måndag.. inskolningssamtal blir det iallafall
 
men men vi hörs i morgon eller något ...
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!